Sunday, August 26, 2012

Bebudak

Assalamualaikum

Well, actually dah mengantuk but decided to post this. As a starter that I will be back to blogging. Yeah, been away for quite a few months already. And I shouldn't do that. Haha boo me!


Semalam pegi Tesco untuk menghabiskan duit meneman mama membeli groceries. Suddenly masa nak beratur bayar tu, depan kitorang tu ade this one family with two kids. Si adik duduk dalam troli, si abang kat luar. Kitorang ushar je la gelagat budak2 ni. Si adik suruh si abang amekkan something jauh sikit dari kaunter diorang beratur. Bila si abang salah amek barang, si adik lempar je ke lantai *tunjuk perasaan*. So si abang ni ulang-alik pegi cari barang yang si adik tu nak. Nampak gak la kebengangan si abang everytime si adik tak puas ati dengan barang yang abang die amekkan tu. Har3 ade jugak bahan nak gelak malam tu.

Yang si adik tu pun bole tahan nakal die. Ayah die ade beli pistol mainan, belum sempat bayar lagi si adik dah koyakkan pembalut. Dengan sesuka hati si adik menembak pistol ke arah atas. Tak tau la kena kepala sapa malam tu. Hahahadoii. Yang si emak pulak dok membebel2 dengan kenakalan anak2 sendiri. Yang ayah cam bese, wat dunno je macam orang malas nak layan hahaaa *jap, asal ayat aku cam skema harom ni???*

Diorang dah habes bayar tu, turn kitorang pulak. Si adik yang still dalam troli, sambung main pistol baru tu. Tembak2, peluru plastik kaler oren tu pun melekat atas lantai. Masa kitorang dah habis bayar and tengah lalu melepasi diorang, aku dengar ayah die cakap, "Haaa orang dah lalu habeh, pi ghobek kaih (korek cepat) pelughu (peluru) tu". Hakhakhak as orang utagha, aku pun nak tergelak sebab first time dengar word tu. Ohh sesungguhnya aku ni Penang celop rupenye! *tehtiba*

Okla ni aku btol2 dah ngantok. Aku pun taktau knape aku cite pasal bebudak ni. Maybe sebab seronok tengok orang yang dah berkeluarga kot.

EHHHHHH??????????!!!!!!

hihihihihihihihihihihihih



THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment