Thursday, August 18, 2011

We're Halfway There

Assalamualaikum

Ok, tgh2 mlm mkn Tepung Pelita. Mne tak gems huh. Alhamdulillah, smkin hari rse bsyukur dgn ape yg Allah bg smpai ke hari ni. Wlaupun ade challenge kt tgh2 jln or tetibe ade prasaan yg x menyenangkan, lastly dpt gak tempuh dgn hati yg tenang. Hihih cm bsastera lak kn. But it's true, my life has been good. And Alhamdulillah da separuh bulan kita bpuasa kn.

Tcapai gak hasrat nk mkn sagu santan and gula melaka. Buat sniri lg puas mkn kan hihih. Bsahur dan bbuka puasa kt umah is such a bless. Da 4 taon aku miss hehe. Kul 5 bgun sme2 ngn mama siap2kan mknn pstu 5.30 kjutkan Si Adik. First day tu aku ketuk pintu blik die kuat gile sbb tkut die xbgun. "Akak ketuk, igtkan umah tbakaq ka apa. Wat suspen ja". Skali gua kne sound la der. Haha. Pegi tarawikh dgn mama, ayah, Irah and Kimi. Sronok tgk masjid tu still penuh dgn org wlaupn da msuk hari ke-15. And ble dgar imam bce ayat al-Quran rse sebak je. Tatau npe. Maybe sbb tlalu byk sgt ksalahan aku kt dunia ni *lap2 air hidung meleleh*

Asek selsema and bersin je lately. Mata kanan pn asek merah je. I wonder why ah? Nk kate allergic, tak kot. Tp gua suspect sbb mkn udang kot. Ke sotong? (bukan sutun okayy??) Tak penah pegi check doctor pon. Ntah la, maybe suke mndi lewat2 mlm jgk? Mane taknye, kdg2 time nk pegi mndi tu, ade lak cite best kt tibi. Layan la pe lg, smpai kul bpe tatau. Ahhh bkn salah gue. :p

Jadi tutor tak bergaji kt umah. Sorg darjah 1, sorg lg darjah 6 nk UPSR. Irah bru je pcubaan UPSR. Alhamdulillah dpt 4A and hopefully 5A mse real exam nnt. Amin. Oh slalu gak kne dera tgh2 mlm buat lukisan adik bongsu tu. Yg bestnye, mcamane burok pn tulisan/lukisan aku, tetap diiktiraf dan nampak cantik di mata beliau har3. Ohsem bukan?

Sudah penat mencari keje. Da byk position aku apply tp satu company pn x reply lg. Hampir2 give up tp kata org, rezeki ada d mana2. Mne tau rezeki aku di bulan yg mulia ni hihi. Amin. So kita akan tetap mencari dan mencari smpai dpt hihi. Ohhh excited dgar kwn2 da dpt keje. Ade yg da bli kete. Ade yg gaji tggi2. Ade yg akan start lps raya. Best la korg. Congrats! :)

Smlm ade kwn msg suro online skype, nk sembang2 katenye. So dpt la update dr die sket. Thanks kawan, sbb buat aku rse dihargai dan disayangi (cewah drama gile). Suke dgar ko cite psl life as a working lady hihi. Tringin gak nk keje tp tanak rushing, tkut nnt busy sgt pstu xde mse nk spend utk mnde2 lain especially quality time dgn family. XD

Rse bahagia chatting dgn sorg ni. Kitorg xpenah jumpe pon (pelik kan). Knal dlm YM and FB je. Kdg2 best ble dpt luahkn prasaan kt stranger. And aku suka sgt chat dgn dia. Satu, sbb aku xrse awkward pn wlaupn ktrg xpenah knal. Dua, dsbbkan kwn tu pmpn, so aku rse lg comfortable. Tiga, sbb dia dlm situation yg sama dgn aku (?). Empat, sbb character dia lebih kurang aku (kot). Lima, kdg2 klau dia ade mslh ke ape, dia pn cite kt aku. Aku suka jd pdengar sbb aku x byk ckp sgt hihihi. Enam, dia la jd tpt aku mengadu mengada2 merengek2 manja2. Sbb aku tau dia pn akan buat benda sama kt aku hihih. Eh ni sister love ok? :) Yg plg bahagia bila dia ckp, "Thanks eh Dayah sbb buat diri kite rse disayangi". Awwww same here, sister. Yg pnting aku happy bborak dgn dia and hopefully, one day dpt jumpa and hang out, insyaAllah.

Papepn kite enjoy drawings yg comel ni. pelukis ni mmg bbakat ah, pndai menarik minat aku selaku pgemar benda2 comel hihihi.




p/s : Logic la kan pmpn suke benda2 sweet and comel? :p
  hidayah shukor

THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment