Thursday, March 1, 2012

Semalam 29 Februari

Assalamualaikum

Cik Dairi, ade 2 benda aku nak gitau ko hari ni;
First, aku sedih kecewa frust tertekan dan sewaktu dengannya.
Second, tajuk entri takde kaitan dengan content pon.


1. I can't focus any longer. Help! Aku confuse ape aku nak and ape aku perlu. Takde sebarang planning dibuat sebab aku takut kegagalan. Ya, aku memang takut nak amek risk. Lagi satu, aku memang susah nak tetapkan hati. Asyik berubah-ubah. And I hate it. *eh emo pulak kau dayah?*

2. Decision decision! Quick quick! Under certain circumstances, you can't expect people to wait for you to give the answer. Because you know you should stand firm in whatever you're deciding. *ok vague sangat lantak ah* Ahhh applicable to anything. Even relationship. *tetibe je.takde point lettew*

3. Work life yang average. Pegi keje, jumpe girlfriends yang best pastu lunch sme2. Buat keje, then balik umah. The same routine everyday. Bored? Nah. I've been working for the past 2 weeks only. Still early to judge, aite?
4. Clumsiness yang makin menjadi-jadi. I freaking hate this to death. On the outside, aku maybe nampak tenang (hahah perasan je tapi ade orang penah cakap la!) tapi aku kadang2 kalut sikit. Da la suke membebel tak tentu pasal. Merungut. Macam2 lagi lah! Ade someone tu penah pesan kat aku, jangan clumsy sangat. Die tak suke, maybe? *orang da taksuke nak buat camne kan.HAHAH luahan perasaan hape nehhhh* :( Yelaaaaaa, sape laaaa yang bole tahan kan? :(

5. I think I'm not going anywhere. Ye I'm stuck. Wase sucks gila. Terkedek-kedek macam siput bebi. Ohhh kawan sorang ni penah tanya kenape siput bebi jalan lambat? Jawapan - sebab die dok pikir die ni siput ke bebi sebenarnye. KAHKAHKAH agak logic di situ :p

6. Pinky and the brain is killing me. Why do I have to think deeply about something that's not so important? Benda2 lain taknak pikir pulak. Kejamnya kau wahai otak2. *eh banyak pulak?* Nak semayang pon tak khusyuk. Asek teringat those unnecessary things. Mane dengan setan yang dok berbisik2 lagi. Urghh takle concentrate!

7. Pengisian rohani yang berkurangan. Perlu tarbiyahkan diri. Tapi kalau sorang2, memang susah nak komited kan? Sekarang ni nak bace Quran sekali sehari pon susah. Bajet busy mengalahkan CEO ptuiii! Waaaaa I think I need my own personal ustazah! :( 

8. Hidayah Allah. Where are you? Ok point ni nak elaborate panjang sket. *eh bole ke?* Hahah sukati aa blog aku. Ehem. Let's be serious. Ok ok tadi. Aku tak paham terjemahan satu ayat ni.
Telah hampir datangnya kepada manusia hari perhitungan amalnya, sedang mereka dalam kelalaian, tidak hiraukan persediaan baginya. [Surah al-Anbiya ayat 1]
Kalau sekali bace macam takpaham kan? Lol rasenye tak susah pon tapi sebab aku bace dalam keadaan tertekan (seperti yang diberitahu kepada Cik Dairi), aku tak memahami maksud die. Pastu bile aku bace blog senior aku ni, kebetulan die ade letak ayat yang same and explanation sikit. Thank you Allah kerana pertanyaan aku dijawab secara instant!:D Rupe2nye ayat ni nak inform kita pasal hari kiamat. And have you ever wonder, ayat ni diturunkan masa zaman para nabi lagi (berkurun dah), untuk peringatan sume manusia. And sampai kat kita hari ni. So kalau pikir2, maknanya hari kiamat dah dekat sangat la kan? Takutnyeeee =.='

POINT nye kat sini, aku rase macam makin jauh dengan Dia. Mungkin sebab tu hati jadi tak terang? Mungkin sebab tu selalu rase susah hati? Cakap je semayang 5 waktu (berusaha!berusaha!) tapi still buat benda2 yang Dia marah. Kenape bole jadi camtu eh? Try la bace Hijab Yang Menghalang Daripada Mendapat Hidayah Allah kat sini. Mane tau dapat betulkan kesalahan diri. Cecece.

Aiyakkkk. Mane lah Hidayah Allah nak datang kalau dok loqlaq macam aku ni heh. Ehhh Hidayah Allah tu bukan untuk non-muslim jeee tau. Orang Islam pon bole dapat Hidayah jugak. Contohnye, berhijrah dari kejahilan ke ketaqwaan. Memilih untuk tukar imej kepada bertudung is one of them. Alhamdulillah kalau sape2 yang dah buat. Tu kire dapat Hidayah la tuuuuu :)

And you know what amazed me the most? This kid. Baru kenal Islam in few years but very knowledgeble and taat mengamalkan ajaran agama Allah. Aku? Da hidup 22 tahun dalam Islam tapi....???? T_T


When is MY turn?


THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment