Wednesday, October 26, 2011

A Good Day Indeed

Assalamualaikum

Ritu Mony SMS kata Nana ajak keluar jalan-jalan. So aku ngan Mony jumpak kat terminal feri Butterworth. Maybe time tu first time jumpak lepas masing-masing balik Malaysia, Mony pon cakap "Eh Dayah, awat kuruih sangat nih?". Mungkin sudah lama tak ketemu. Mungkin juga Mony kena buat glasses baru. Mungkin. :p

Naik feri sampai ke belah pulau then Nana datang jemput kitorang. Nana cakap dia kena amek someone kat airport dulu. Pastu kitorg anta auntie tu balik umah dia. On the way pegi Tesco for lunch, Nana suruh teka berapa umur auntie tadi. Mony cakap around 40. Aku pulak cakap 30 (hahah mulia kannn). Rupa-rupanya auntie tu dah 50 beb. Arghhh awet muda gila kot. Stress. =.='


To be honest, aku memilih sikit kalau makan kat mall ni sebab makanan dia tak sesedap kat gerai. Tapi ada je mee hailam ni, boleh tahan la tapi still, tak macam kat luar sana. Hehhe mengada-ngada kan. Lagi satuuu, makanan kat mall mahal sikit. Ni yang tak suka heh. Tapi takpe, lapar punya pasal.


Femes sangat Coolblog ni sampai mana-mana aku pegi pon mesti nak minum mende alah ni. Harga pun berpatutan. Cepat gi try!


Hai! Saya Nurul Syuhada.






Best kat kampung nelayan ni, tenang je rase. Ada bot yang bole bawak korang tour kat pulau tu tapi hari nak hujan kan, so next time lah kot. Pusing-pusing kat Taman Negara sekali walaupun tak termasuk dalam plan. Dengan jeans, flip-flop and payung, aku berjungle-tracking kat situ. Memang saaaaangat "convenient" hehe. Mony cakap lain kali bole ajak kawan-kawan datang bercamping kat sini. Cam best je, macam kat Vandy dulu hihihi. Ok, da puas jalan kat trail tu so Nana pun tanya, "Korang boleh kan say sampai lewat petang? Kalau boleh, Nana nak belanja dinner". Dengan automatic kepala aku ngan Mony mengangguk-angguk tanda setuju. Rezeki jangan ditolak aite? :D

Mama SMS tanya pukul berapa nak balik ni. Aku dengan confident bagitau, "Akak kat Teluk Cempedak ni". Yea right, Teluk Cempedak kat Pahang! Teluk Tempoyak please. =.='

Teluk Tempoyak, Penang
Ohh kat sini kena pegi order sendiri, takde waiter bagai. Sebab sume orang sebok nak masak kot hehe. Tak lama lepas makanan kami sampai, datang dua laki (bole kata lembut-lembut la jugak) and sorang akak ni (sehat-sehat la sikit hihi) dok satu meja dengan kitorang.

Laki 1 : Kita nak order apa ni?
Laki 2 : *sambil jenguk-jenguk kat makanan kitorang* Kita order macam diorang ni la.
Laki 1 : Hmm tu ikan apa ha? Siakap kot. *jawab laaa senndiriiii haha*
Lady : Sikitnya depa makan nasi. Kalau aku, tak boleh sepinggan ja.
*gelak-gelak sesama sendiri*
Laki 2 : Haa tu depa order sayur sekali. Jom-jom order sayur.
Laki 1 : Hello? Hang ni. Tu daun pisang okay?
*gelak-gelak lagi*
Laki 2 pegi order air. Balik je kat meja diorang, dia bebel-bebel tak puas hati.
Laki 2 : Aku nak order air kelapa tapi depa kata takdak pulak. Dah la buat muka, at least senyum la sikit. Kita bayaq apa.
Lady : Takpa takpa. Nanti kita pi minum tempat lain.

Lepas tu diorang sembang ape, aku tak ingat dah. Hahaha aku dok tahan gelak sorang-sorang kat situ. Sbb dah tau air kelapa memang takdak, aku dah tanya awai-awai tadi hehe. Diorang dah la cakap kuat, lawak gilaaaa. Masa kitorang nak balik pun diorang siap cakap goodbye lagi. Memang peramah diorang ni.

Alright, dah masuk Maghrib, solat kejap then kitorang balik umah. Perut pun kenyang. What a day.  A good day, indeed.  ^_^

hidayah shukor

THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment