Monday, April 16, 2012

Ade Ke Patut? Lagi-lagi Isu Mahasiswa~

Assalamualaikum

Semalam, ayah ade bukak cite pasal pemansuhan PTPTN tuh. Pastu terkeluar jugak pasal cite kat bawah ni.



Haaa ape kaitan nye? Student buat demonstrasi, perhimpunan tunjuk perasaan tu sume bermula sebab isu pemansuhan hutan Tan Sri Tajudin Ramli. Betul tak? Aku tak pandai nak berdebat pasal ni sebab ilmu politik aku sangatlah cetek. Aku paham perasaan bila dapat tau, ade orang lain yang dapat pinjaman berjuta2 tapi dapat lepas camtu je. Gile tak aci kan? Aku rase niat diorang ni, bukannye nak mintak kerajaan mansuh sangat pun, diorang just nak human right. Sangat tak adil kalau dipikirkan. But still, kita taktau apa sandiwara yang berlaku di sebalik kejadian yang samar2 ni. Dah la nak dekat pilihanraya ni. Hmm paham2 la hehe.

Bagi sape yang nak PTPTN nak dimansuhkan, tapi pelajaran ke laut, ape gunenye? Ingat sume mende kat dunia ni free ke? What you give you get back. Aku pun, kena baya balik loan MARA ikut percentage yang ditetapkan. Kalau ko dapat CGPA 4.0 lain cite ah, takpayah bayar terus. Sudah terang lagi bersuluh. Fair bukan? Jadi, tanyalah diri anda. Layakkah anda dimansuhkan dari membayar pinjaman pelajaran? 

Anyway, korang ce try tengok video ni. Ade rase berapi2 sikit tak? 


Panasnye aku tengok video ni. Tak habis2 dengan "hak berhimpun, perlembagaan". Dok ulang dari awal Bosan ah dengar. Aku benci orang yang suke potong cakap orang. Tak respect langsung. Pastu bole pulak cakap, "Cik, hormat sikit cik. Keluhuran perlembagaan ni". Tengok cara dia bercakap dengan pegawai DBKL camne. Dunia ini bukan pentas debat semata. Mana pegi kesopanan dan kesusilaan anda wahai abang pakcik baju biru? Orang berbudi, kita berbahasa kan.

Ok aku pun da menyimpang jauh. Tapi geram jugak tengok video tu. Haih haih. Lagi satu yang ni.


Sampai pemimpin sendiri pun boleh buat macam ni. Sedih.



THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment