Saturday, April 14, 2012

Mak Nak Cantik Juge!

Assalamualaikum

I'm so gonna miss them in one month time :'( Or so. Kalau offer letter dapat cepat la hehe. Rindu rindu rindu!! Saya haruslah mempastikan diri ini berada di Pulau Pinang sekurang2nya 3 minggu sekali hihihi *itu janji saya pada diri sendiri*. Tadi kitorang kua lunch kat tepi Giant tu. Kat kedai tu ade orang akan jerit "air amek kat depan!!!!!!!!". Hahaha itulah kebenarannya. Setiap orang yang pesan, dia akan jerit kepada makcik air (perhatian : makcik air wajib berada jauh dari beliau untuk mengelakkan sebarang kecederaan pada gegendang telinga). Cam tadi dia akan tanya, "Order air apa?". Aku jawab, "Teh ais" dan beliau akan menjerit "Teh ais amek kat depan!!!!!!". Senang bukan skrip beliau setiap hari? Dan dia akan ulang untuk pelanggan seterusnya. Rase macam nak jerit kuat2 balik, "Baiklahhhh tuan!!!!!!!" *muke bersemangat*

Buah cempelak ade aa tuan?
Oohhh kat bawah ni gamba2 lama, mase tu hujan. Kitorang tercari2 tempat yang best nak lunch. Fira pulak busy and terpaksa datang separately. Memang drama habesss y'all. Last2 makan dekat2 Philips jugak hehehe. Tapi pape pon, nasib baik nasi ayam kat situ sangatlah sedap.

Colorful betul hihihi. Dengan serta merta saya ceria pada hari tu :p
Minum dalam bekas tin. Blerghhh so refreshing! *teh 'O' ais memang favorite*
Fira yang cuba menumbuk Intan gara2 ditinggalkan sob3
Kak Farah yang happy tunggu makanan. Tangan Fira yang menyebok.
Concentrate ape Kak Farah cerita *sampai kerut2*
Ayu ker? Boleh laaaa :p
Yes yes, akan merindui kalian. Nanti jangan lupe aku ye. Hahha kenapa aku macam over sangat ni? Lambat lagi kot nak say farewell. Hehe. Anyway, aku da pikir2 ape supplement nak bawak pegi KL nanti. 

First. Satu2nya susu yang aku boleh minum..kalau yang lain, rase nak termuntah kot..selalu minum Hi-Goat ni malam2, bkn everyday pon hehe..seminggu 4 kali ke camtu...tapi benefit die, esoknye aku akan rase energetic. Yeah. Go Go Power Rangers! *sape tengok sile angkat tangan* Nak tau khasiat die, klik sini.

Susu Kambing Hi-Goat. Dalam tablet pun ade!
Second. Ni aku ade mention jugak. Disebabkan terlalu banyak minum air semut dulu, aku jadi cepat lupa *haha sebenarnya aku pon tatau ape sebabnye*. Tapi every morning aku akan makan 11 biji. Once a day cukuplah. InsyaAllah memori kita akan jadi kuat sebab kismis ni da disertakan dengan bacaan ayat2 suci al-Quran. InsyaAllah2. Sebelum makan, baca bismillah dan selawat ok kanak2 sekalian?

Kismis al-Mustajab
Last one. Hua3 yang ni tak tahan. Aku ngengade je nak try. Oklah, harga die dalam RM30~ camtu. Minum 2 sudu besar setiap pagi dan malam. Kena minum banyak air kosong. Further bole baca kat sini. Haha aku dalam usaha menyeimbangkan collagen dalam badan sebenarnya *tetibe rase insecure sangat???*. Kena start dari muda la kan. Memang nampak leceh nak makan semua benda ni. Tapi orang cakap, kalau kita jadikan something tu routine, insyaAllah takkan susah punye. Percayalah.... Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih. Cewah. Memandai je. Niat nak kurus pegi mane cik kak? Hihihi.

Jus Perawan Plus Collagen D'Herbs
And I bought this for my mom. Sebab Hanis Zalikha ade promote kat blog die kan hehe. But I don't think it suits me. Haritu lepas makan terus ade allergy kat hidung. Hua3 tak sehsuwai lettew. Takpe2 I'll find other alternative insyaAllah. Yela, Ustazah Bahiyah penah pesan, penjagaan diri seseorang wanita itu amatlah penting. Itu adalah salah satu jalan ke arah menjadi seorang solehah. Allah suka benda2 bersih bukan? :) *eh melalut pule saya ni hihih*

Taken from Hanis Zalikha blog.
Cantiknya mak Hanis. Awet muda yang teramat sangat. Shukew3 :)
Ok tu je lah. Ngantok gile da ni. Esok ade macam2 benda nak buat *konon*. We'll see esok pagi tengahari bangun pukul berape. Oppppsss :p


Yesss da delete. Pasni da takkan nampak nama orang tu. I hope I won't carried by my own imagination again :)

THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment