Thursday, January 26, 2012

Got A Problem?

Assalamualaikum

Kadang2 kalau aku stress kan, aku nyanyi. Then lama2 aku realize yang suara aku lagi terok dari problem aku. Dang.

In life, tipulah kalau orang tu cakap dia tak penah ada problem. Sume orang ada problem. The difference is how they handle it. Tak semestinya kalau kita tengok kawan kita tu happy all the time, hidup dia perfect. Kita bukan dok dengan dia 24/7 kan? Tapi kalau tengok dia asyik sedih je, jangan la kita cakap dia weak pulak. 
Dop molep le (aku ni demam jadi orang Ganu ke ape heh).

Rule 87#how to win an argument

Mase aku form 3 kot, aku ingat aku penah cakap kat kawan aku, "Aku tak penah ade problem pun. Macam mana orang lain bole ada problem eh?". Ok ada unsur riak di situ. But what I mean is, when you get older *ehem* you have more responsibilities and you get to know different kinds of people. You might as well get into trouble too. *mintak2 tak la kan*

So bila korang ade problem or stress, korang buat ape? 

1. Layan lagu kat laptop
Haha fevret kot yang nih. Bole lupe kejap la problem sume. Tapi tak bertahan lame pun heh. Bila mai lagu sedih, teringat problem balik. Hampeh, jiwang!

2. Makan chocolate (girls only)
Ngehehehehhehee *speechless*

3. Tido puas-puas
Hah ni aku selalu buat lepas exam. Sakit kepala, serabut and tension sebab exam susah. Ye la, benda paling senang nak buat, tido je la. Hahha sebab nanti bila bangun, rasa macam completely a whole new dimension. Overrrrrr. 

4. Talk to someone
Someone yang bole paham situation kita, sangat2 la membantu bila kita ada problem kan. Rasa macam bole jadi super duper honest dengan diorang, takpayah segan2. Ohhh kawan2 ku yang awesome. May Allah bless you all :)

5. Update status (????)
Tak kesah la kat fb ke YM ke. Erk but is this the best way? Macam ni?

ewah HOT nye kau? sampai beratus2 LIKE hehehhe :p

Hahhaha ni macam tension dengan diri sendiri je? Ni bukan dari fb aku pn. Ntah sape2 hehe. Hmm ade certain orang tu, kalau gado dengan boyfriend/girlfriend sikit je terus update status. Kejap single pastu in-relationship pastu single balik. Bukannya nak marah sebab bercouple ke ape. Tapi yela, mule2 beriya cakap I love you sana sini tapi lepas tu mencarut2 kat facebook. Orang ada mata, orang baca. Orang ada mulut, orang cakap. Sebab kua kat news feed kot. Satu dunia bole tau cerita you tau? Tu baru couple, kalau da kawen nanti macamane? Kesian sipolan2 tersebut sebab anda dah bukak aib beliau.

Well, aku pun kadang2 emo dengan problem sendiri. Tengokla entri2 aku macam nak mengamok je hahah. Tapi selagi bole control, control la. Kita jangan la sampai nak memalukan orang. Or diri sendiri. Oh yes, I've learnt that. Thanks to you :)

Keep it low ok?

hidayah shukor


THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment