Saturday, January 28, 2012

Happy New Year!

Assalamualaikum

Since belum masuk February lagi, I guess it's not to late to wish you all Happy New Year kan? Hehe sukati je. So ape azam korang?

Source : chibird
Hahaa tu salah satu nye of course. Every year cita2 mesti la nak happy. Before2 ni ade je berazam itu la, ini la. Tapi aku tak cite kat orang. Pastu ade azam yang tak tertunai pon. Macam hangat2 taek ayam je. Pttuuiihh.

Haaa so this time bile da tulis kat blog, hopefully aku buat betol2 la sebab nanti kalau tak buat kang malu je. Just sharing, tough :p

1. Cut down on sugar
I know it's hard for me to say no to those sweet-and-tempting-yet-irresistible cakes, ice cream and doughnuts. Wah! Diorang ni la contributor to many heart disease and if I can't control it now, bye bye jantung ku. Bukan nye aku takkan makan langsung but kurangkan portion. Mintak2 lah! *sobbing*

2. Exercise more and be healthy
I really need these. Kyaaaa aku admit aku memang malas nak exercise. Menternak lemak je keje. Kalau dok umah, amatlah liat nak kuar jogging. Jelez tengok orang2 yang active sports and all that. Sehat kan? Tapi I think it's a matter of you nak buat or taknak je. Hendak seribu daya, tak nak seribu dalih kan. Cewah berbunge2 pule.

3. Membaca buku dan selalu update blog 
Alright. Baca buku ni bukan bermaksud kena stay up merenung ayat2 dalam buku Thermo tu. No more bebeh. Hahhaha. Aku nak start bace novel sebenarnye. Tak kesah la Malay ke English. And nak try bace inspirational books. Cewah tak cukup inspired kewwww? And nak rajin2kan diri menjenguk my second home ni.
Awwww :') *gila awww sorang2*

4. Pray on time and recite al-Quran more
I know it's hard. Have to be more discipline. Nanti kalau mama tanya, 'Dah semayang ke belom?'. Dengan bangganya saya boleh jawab, 'Dah mama!!!!'. Heh3 semangat betol. Tapi niat tu kena betulkan. Nak berubah sebab Allah kan? Do ever feel the excitement when you already have your wudhu, with your telekung on and all you have to do is just to wait for azan? :')


5. Banyakkan bercakap (???)
Err still not sure about this one. Sebab.
Aku pemalu. Dan pendiam.

6. Nak dapat keje
Aku rase entri2 sebelum ni da banyak kali aku cakap pasal nak cari keje kan. It's been months dude! Kadang2 aku mengadu kat kawan2, kenape rezeki aku lambat sangat sampai ni? Ke aku takde rezeki? Huhuuu mule la nak emo. Urgh. Tapi insyaAllah aku rase Feb nanti ade la tu berita gembira. Hihihi. Aminnnnnn.

Haaa Dayah. Ko da beriya kabo kat orang azam2 ko taon ni. Kena la buat ye? Jangan cakap kosong je.

Baekkkkkkkk!!!!!

Dengan ini saya merasmikan upacara ini.


THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment