Friday, September 21, 2012

Dinner Date at Bumbu Desa, KLCC

Assalamualaikum

Nyesal aku gi makan nasi lemak pagi tadi. Sakit perut terok adoiii. Memang takle breakfast heavy2 ah cemni, sengal perut aku huuu T_T So tengahari tu aku tak lunch, ape pon takle masuk dah. Last2 beli GongCha je hehe. Pastu gi teman Yati beli barang sket kat I Wanna Go Home *hahah nama takle bla kan?*. Best gak home apparel kat situ, mostly for decoration la. Yang paling takle bla jumpe shower cap ni. Gile glamer you!

Sayangnye nak pakai kalau cantek sangat camni heheeeee :p
 Petang tu aku lapar sungguh. Seb bek Arief ajak dinner sekali dengan Balqis. Today's her last day sobsobsob. Takde orang nak dengar luahan hati aku da *tehtiba*. Anyway, kitorang ajak Akmal join sekali. Pikir punye pikir, last2 pilih restoran Bumbu Desa kat Level 3 KLCC. Mule2 nak pegi Nandos pastu bertuka ke Little Penang tapi ramai orang pulakkk. Hahhahah bajet je nak makan grand2. Sekali sekala takpa, dua kali dah seksa. Ok merapu ja keja. Anyway, restoran ni serve Indonesian cuisine. Tak penah try. Jom?

Gamba cilok kat sini. Cantik tempat dia. Classic kan?
Sebelah kaunter bayar tu, diorang de display sume food yang ade (real food la). Tapi bukan untuk buffet. Actually tu untuk senangkan customer, kita bole tengok sendiri makanan tu then straight je order. Ingat nak amek set (cam untuk per person tu ada nasi and lauk suma sekali) tapi tu untuk 3-6pm only. Pfffttt. So kitorang order few lauks then amek satu timba nasi (timba = bahasa utagha untuk baldi). Hahahha camna yang aku boleh kata timba tu?

Sumber google. Nampak cam baldi/gayung/timba tak? Hahaha effortnya aku.
First time orang serve nasi camni. Menjadi jakun sekejap.
Cam besa la aku, keja nak amek gambar ja. Sampai Akmal tegur aku, "Orang pompuan memang camni eh? Sikit2 amek gambar". Hahahhah biar lahhhhhhh :))

Rendang Daging. Sedap and daging pon lembut gile. Aku tukang perabih kot. Rendang dia cam manis+pedas. Aku bagi 9/10 la *hahah sukati je bagi rating*

Gulai Tilapia. Tak suka sangat ikan dia sebab macam hanyir tapi kuah dia not bad la. 

 Gado-gado. Nak gado nampak? Hahhaha lame. First time makan. Die cam vege salad yang ade rempeyek and peanut sauce. Haha kalau tanya aku, cam papadom kot *nampak sangat Penang mari*
 
Perkedel Kentang. Cam bergedil la kot. Tapi yangni kureng sikit, mahal pulak tu. 2 pieces for RM5.90 hukhukhuk. Takpe2 sekali sekala *menyedapkan hati hahahhahaha* 
 
Coconut Juice. Wahhh nampak best kan? Malangnya aku tak suka sangat, memang takle telan. Ni Balqis punye ye hehee.

Arief ngan Akmal. Thanks kepada sesape yang belanja. Makasih ya! *teros tuka bahasa!*
Balqis and me. Dah jodoh pakai oren same2 hihihihi. Before balik tu, Arief belanja sume orang GongCha *rezeki aku hari ni dapat minum dua kali kahkahkah*. Aku suka GongCha lagi sebab tak manis and banyak pearl, tak macam Coolblog opppppsssssss :p


Pastu kitorang pon gerak gi kat kete Balqis, die parking kat area Public Bank. Sempat lagi aku amek gamba KLCC terchenta hehehe.

 Ade lagi ke manusia kat ofis pada pukul 9 malam camni? Ataupun...??? Jengjengjeng!


 Aku ngantok bangat malam ni tapi rase cam taknak tido lagi. Kenapekah? Hihihihih.


THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment