Sunday, September 30, 2012

Malang Tidak Berbauuuu

Assalamualaikum

Lepas balik PD (diceritakan di entri sebelum ni), aku pegi Sato Auto Car Accessories kat Wangsa Maju. My friend sorang ni temankan sebab dia macam pro ja bab2 keta ni hahaha. Actually ayah bagi pinjam keta dia, senang nak bergerak kat KL ni. Yelah, anak dia ni tak mampu lagi nak beli. Tunggu tahun depan and depan insyaAllah hehehhe. Hmm kalau ayah, dia tak letak pape pon dalam keta tu. Takde hias ape. Just plain. Maybe he was too busy with work, sampai nak letak dua ketul bantal kat belakang pon tak sempat. Heheh joking je ayah :p

*muka bangga* Hehhehe sebab itulah saya dengan berbesar hati ingin mencantikkan kete ayah. Jangan marah ye ayah? Takpe, saya belanja hahahhaahaa. Anyway, I got these for youuuuuu.

Okla tak mahal sangat, lepas kawtim dengan tauke.
Both of these mahal sikit. Tapi slow2 lah kan. Kate nak cantikkan kete hee.
Kalau afford pasang skirting and spoiler macam ni, that would be tooo awesome!!! :D
Sukati hati kan nak modified kete ayah *muke tak bersalah* Ok ok enough for this month. Target hias interior dulu. Hahah tak caye aku excited sangat semalam masa pegi kedai aksesori kete tu. Macam2 nak beli. But limited expenses. Takpe2, nanti kumpul duit lagi *sedapkan hati hahahaha*

Cakap pasal kete kan, masa aku kat PD tu, kawan aku Murni (Moon) suddenly text 

"Aku eksiden. Keta terbalik"

Menyirap darah aku baca wey! Dah la ade activity time tu. Terpaksa la kua dari hall kejap and call Moon. Tak dapat pulak. Lagi la aku panic! Aku teros call Din. Dia kata Moon eksiden kat Jelapang. I guess sebab kat situ kan tempat turun bukit. Tambah pulak pagi tu hujan lebat, jalan pun licin. Ya Allah, aku takle imagine kot. Dah la keta terbalik. Aku try call Moon jugak and dia angkat. Dia dalam ambulans, otw pi Hospital Ipoh.

Took this from her facebook. May Allah protect her :'(
Takde patah kat mane2 tapi kepala dia terhantuk teruk kat cermin keta. Naseb baik la selamat. I don't want to lose my best friend :(:( I was sooooo sad that day but I had to continue with the program kat PD. Jumaat malam tu I tried to text her, luckily she replied. Takut dia tengah tido ke ape kan. So sekarang dia dah kat umah kat Guar Perahu and is taken care by her parents. Moon, I love you too much that I cannot afford to lose you. Kalau hang takdak, sapa nak dengaq cita2 aku wey? Syukur alhamdulillah :')
Ya Allah, kami mohon peliharaan-Mu dan kami mohon mempertaruhkan agama kami dan diri sendiri dan harta benda dan keluarga kami dan tiap-tiap seseuatu yang Engkau berikan kepada kami. 
Ya Allah, jadikanlah kami dalam peliharaan-Mu dan menjadi jiran-Mu dan kami harapkan benar keamanan-Mu dari sekalian kejahatan tiap-tiap syaitan yang ingkar dan kejam serta membesar diri.  Dan kami mohon peliharaan-Mu dari penyakit dan dari manusia-manusia yang zalim, juga dari kejahatan tiap-tiap yang menyukai kejahatan, sesesungguhnya Engkau Maha Berkuasa atas tiap-tiap sesuatu. 
Ya Allah, jadikanlah kami dalam golongan orang-orang yang bertaqwa dan orang yang tetap pendirian, kami mohon dijauhi dari sebab-sebab yang menjadikan penyesalan, baik di masa ini dan akan datang, sesesungguhnya Engkau Maha Mendengar doa hamba-hambaNya. 
Ya Allah, selamatkan kami dari tiap-tiap bala bencana di dunia dan azab di akhirat dan singkirkan kami dari keburukan dunia dan akhirat, dengan rahmat-Mu wahai Tuhan yang Maha Penyayang."

Allah is The Greatest, isn't He? :')




THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment