Thursday, September 20, 2012

Niat is Everything!

Assalamualaikum

Aku selalu niat nak tido awal, dalam kul 10 camtu. Tapi last2 tido lambat jugak. Hmppphh hampeh! Cakap pasal niat, aku teringat kisah semalam. Tak payah la cita kat sini, biarlah rahsia hehe. It's just, the point is, everything starts dengan niat. Kalau kita sendiri taknak benda tu, Allah pun takkan bagi. Kita just kena percaya dengan janji Allah. Kawan aku sorang ada cakap, "Kalau kita berpegang kat kat janji di sebalik amal ibadat yang kita buat, insyaAllah benda tu akan jadi senang"

It rings a bell for me. Definitely, yes. Well, bukan setakat ibadat je. Ape2 kita buat pon. Eh, nak ikutkan keja kita kat office tu ibadat jugak la kan? Hmm. 

Anyway, tadi officemate aku Yati ajak jumpak kawan dia, beauty consultant kot. Cuak kot, yala, sekali dia komen muka aku kang. Hahhah tak pasal2 mood aku down hari tu kan. Lololol over kemain. Kami lunch kat Sushi King 2nd floor KLCC. Heheh mengada taknak makan nasi. Lagipun pagi tadi aku dah bedal 5 bijik karipap, mana tak kenyang. Hhahahahhaha.

Nama dia Mei Kuan, keja dengan Mary Kay. Kulit dia cantek baq hang. Dok promote aku pi kelas make-up la apa la. Sempat lagi suruh aku beli products Mary Kay. Orang cakap effective. Meh ceq nak try one day :D
  I ate these, with a cup of green tea. Oklah, takmau kenyang sangat. Satgi balik office, dok rasa nak tidoq pulak hehe. Lagipun dok khusyuk dengaq Mei Kuan cerita pasal Mary Kay. Best pulak siap ada kelas once a month, dalam RM50 camtu. Tapi products dia a little bit pricey la huuuu. Anyway. 

Takoyaki. Sedap makan time panas2.
Soft shell crab wrap. Memang macam makan daun, penuh gila dengan timun. Hahhaha.
 Itu cerita lunch. And jadi rezeki aku, Mei Kuan tu belanja aku ngan Yati. Ya Allah, segan gila kot. Dah la first time jumpak, terus2 kena belanja. Masa dinner kat KL Sentral pulak, ada orang belanja lagi kat Chicken Rice Shop. Alhamdulillah, rezeki hari ni hehehehhe Terima kasih daun keladi, nanti boleh la belanja lagi Hhahahah :D:D:D

Masa tengah nak order, ada sorang tu datang. Pekak and bisu. Dia bagi kami baca satu note - yang dia nak mintak sumbangan dari orang dengan beli keychain dia. Harga dalam RM10. Kitorang pun beli la satu, tapi hak milik sepenuhnya adalah aku. Hahhahahahhahahahhaha. Dah letak kat ipong yeayyy.
Ni la rupa keychain tu. Ala2 romeo n juliet gitu. Hahah ape kaitan?????
Bought this book yesterday tapi tak habis2 baca lagi. Hahha tkedek2 betol padahal tak tebal pun. Hari tu teringin sangat nak beli tapi tak cukup fulus. Tak mahal sangat, affordable la, RM13. Irma banyak bercerita, pastu dia letak moral value kat every chapter. Interesting gak la. Senang nak follow. Esok sambung baca lagi insyaAllah. Jom SMILE!!!!! :)


"Mencipta perubahan bermula dari kata-kata,
samada kata-kata yang menyentak ataupun menusuk kalbu"
Ok meh nak share some of quotes aku jumpak *well bukan dari buku ni pun tapi aku rasa related*

Jodoh itu rahsia Allah
Sekuat mana kita setia
Sehebat mana kita merancang
Selama mana kita menunggu
Sekeras mana kita bersabar
Sejujur mana kita menerima kekasih kita
Jika Allah swt tidak menulis jodoh kita bersama kekasih kita, kita tetap tidak akan bersamanya

Dari keterpaksaan itu, perlahan-lahan kita akan menemukan hikmah dan akhirnya hati kita akan menjadi ikhlas kerananya - Ustaz Azhar Idrus

When she stop seeking her prince and make Allah the King in her heart, He then helps her to complete her dream become reality. - Irma Hasmie

The last one is tough for me. Yeahhhhhh. Have to correct myself first. Baru bole nak pikir pasal prince charming la Prince William la hape la. Hahahaa sounds funny kan but that's the truth. How can I guide others when I myself not a good muslimah? Ish ish ish ape nak jadi. Have to be one first kn?


 Yang last tu memang berkait sangat. Niat itu penting!!! Ohhh cakap pasal keja (and rezeki), ada satu lagi satu quote yang best:  
"Mak pesan, rezeki biar sikit asalkan halal di sisi Allah. Mak pesan, jangan lupa bersedekah, nanti murah rezeki. Mak pesan, keje keje jugak, solat jangan tinggal. Terima kasih mak! Annas ingat sampai bila2" - AnnasEskay. 

Awwwwwwwwwwwwwwwwwwww :')

Nah dengaq adik ni baca alQuran. Dah la sora comeyyy. Cayaq wey!!!!



Eh sorry kalau each paragraph cam tak connected. Aku memang fail sikit bab2 karangan ni hihihi


p/s: HAHAHAHHA tak ready lagi boleh??????



THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment