Monday, September 17, 2012

Wedding Tiza + Fitri

Assalamualaikum

Semalam aku pi kenduri Tiza kat Shah Alam. Hujan dah la lebat gile, keta pulak banyak. Memang slow la traffic hari tu. Menguji kesabaran. Tambah2 ada manusia yang suka potong line masa queue kat tol. Aku dah bagi satu keta pass aku. Sekali ada 2,3 keta nak mencelah jugak. Amboi banyak cantek? Lepas tu buat muka tak bersalah, cam aku pulak yang potong line. Sabaq2 la please?

Lagi satu ada pulak jenis yang tak suka bagi signal masa nak tukaq lane. Hat ni normal. Aku pon kadang2 buat hahah. Tapi kalau kat highway, aku memang akan bagi signal sebab aku tau keta2 dok tengah laju. Bahaya kot kalau men masuk lane camtu ja huuuu. Paling tak best kalau ada yang suka ikot betol2 belakang bontot keta. Aku dah ikut speed limit, kadang2 dah lebih pon. Tu pon dia nak pressure lagi. Aku menghadapi tekanan yang hebat masa tu. At last aku pon menukar laluan dengan berat hati. 

Dah la aku bangun lambat hari tu. Nak siap pulak berjam2. Aku pon tak paham pasai pa lama sangat. Maybe tudung tak berapa nak menjadi. Urghhh buang masa betul. Dengan erti kata lain, aku keluar umah dengan perasaan tak puas hati hari tu. Hahhahaa.


Sampai2 umah kenduri, aku macam lost sebab datang sorang2. Selalu orang datang dengan member2 kan, cam rombongan Cik Kiah gitu. Berkali2 aku call Murni yang dah sampai since pagi tadi. Mesti beliau berasa bengang dengan aku. Hahhaha bear with me please? Masa nak masuk umah tu macam awkward semacam sebab tak kenal sapa2. Pandang kiri kanan takut orang usha pelik. Dah la tudung serabut time tu. Hadoi macam2.

Hmmmm bila dah jumpak geng tu apa lagi, teros amek gambaq! Tak dan2 dah tunggu makan ka apa hahaha. Well biasalah pompuan bila dah tengok camera. Riuh semacam kat ruang tamu tu. Suma dok beratur nak amek gambaq dengan pengantin. Masalahnya mana gambaq pengantin ni??? :p


Cepat2, amek position. Tangan aku laju ja tekan snap button nih.
With Wawa. A doctor-to-be. InsyaAllah. Apesal aku pandang bawah??
Wawa dengan Yah, BFF seidup semati beliau.
Reunion. Walopon aku selalu dah jumpak Murni. Boleh la tu hahaha :p
Bagi la can sikit. Mana tau lepas ni turn depa pulak heeee.
    

 Ok so here comes the bride & groom. May Allah bless you both, Fitri and Atiza. Tiza boolat, you looked pretty babe!!! *well, you already are*
 

Aloloolooo shooo shweettt <3
 

 Lepas amek gambaq tu, kami pi serbu makanan. Dah pukul 2, perut pon dah berbunyi2. The food is very nice! Sedap gilaaaa. Ada rendang daging, ayam masak merah, ikan goreng tepung, nasi beriyani, papadom, gulai sayur, cendol, karipap, tepung pelita & buah2an. Memang tiptop especially ikan tu. Memang da bomb la kalau makan dengan sos dia hehhehe. Nah aku bagi business card dia *semangat*

Restoran Hatinie
Wan Muhammad Ashraf
Diploma in Culinary Art, UNiTAR
email : OBR_MARKETING@YMAIL.COM
No 20 & 18, Jalan Selendang 10/10, Seksyen 10, 40000 Shah Alam, Selangor
012-2706349 / 019-2667810
Muka kelaparan. Tapi mesti nak amek gambaq dulu hihi.

Murni pon terkejut tengok muka sendiri time ni. Hahhaha. Iklan colgate!

 Petang tu aku balik Penang dengan Murni & Din.  Dalam keta aku tidoq ja, bagi Din drive. Tapi aku dengaq la depa sembang2, pasal duit hantaran la apa la. Hahhaha cam besa, perbualan orang yang da nak kawen. Aku bagi kat Murni benda alah ni, kot2 berguna kat depa hihihi. 

Hahhahah good luck kat hang la Mun.
 Drop depa kat Gopeng pastu aku drive sorang pi Penang. Huiii pancit kot. Sampai2 umah, makan sikit lepas tu tidoq. Hadoi tak larat dah. Esoknye paham2 la bangun pukul berapa. Ehem.


p/s : The eyes can mislead and the smile can lie. 
Tak semua yang nampak baik itu baik dan tak semua yang nampak jahat itu jahat :)


THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment