Saturday, February 18, 2012

Aku Cemburu, Ya Allah

Assalamualaikum

[shared]

TUHAN,
Aku cemburu..
Aku cemburu pada perasaanku sendiri..
Aku cemburu pada perasaan mereka pada-Mu..
TUHAN,
 Aku cemburu..
Aku cemburu pada mereka yang sebentar-sebentar teringat pada-Mu..
Aku cemburu pada mereka yang sebentar-sebentar menyebut nama-Mu..

TUHAN,
 Aku cemburu..
Aku cemburu pada mereka yang selalu mendekat kepada-Mu..
Aku cemburu pada mereka yang selalu menjaga cinta kepada-Mu..

TUHAN,
Aku cemburu..
Aku cemburu pada mereka yang santun bicaranya..
Aku cemburu pada mereka yang lembut tingkah lakunya..
Aku cemburu pada mereka yang diam-diam mendoakan saudaranya..
Aku cemburu saat mereka bilang semua itu karena-Mu..

TUHAN,
Aku cemburu..
Aku cemburu karena aku mencintai-Mu, Ya Allah...

One of my friends posted this video on facebook. Terase macam nak ketuk kepala ni kuat2 kat dinding sebab selalu sangat mengadu dan mengeluh. Allah bagi ujian kat semua orang, termasuk orang dalam video ni. Tapi kenapa dia boleh sabar dan tabah? Kenapa kita tak boleh? Kenapa kita cepat sangat putus asa?


It's not EYES that can't see but it's the HEART that goes blind - Abu Hafsa

THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment