Friday, February 10, 2012

Bedroom Tour Lah Kejap

Assalamualaikum

Nothing much. I'm BORED tonight. So nak jadi RANDOM.
*nampak tak betapa boring nya diri ni?* 

Amek few photos of my bedroom and sit for a while thinking what else should I add/remove? Hahah sebab tanak bilik tu nampak messy sangat *wah sejak bila jadi kemas? :))*


'Bear' saya adalah seekor anjing. Haha paham ngak? Best peluk sebab fluffy and besar!
I bought it at Walgreen mase kat US dulu.
I brought it back to Malaysia with me hehe. Sanggup! Erk, nampak sangat katil tersusun rapi sebab nak masuk blog! HAHA


Thought I should get a new perfume. Haha don't get me wrong. I bukan jenis yang look for branded perfumes. This picture was meant to show those two are the only expensive perfumes (for me) I ever had. Haha gaya macam menipu ke? Kenapa anda tak berasa tertipu?

Sebab memang saya bercakap yang benar. Eh tak, saya tipu. Ade satu lagi, Paris Hilton Heiress. Yang tu I like sebab wangi tapi sama pulak dengan my junior. Cess lepas abes guna, terus tak beli dah. Botol pon da buang (wah wah abes diva la?) Hik hik. VeraWang princess tu beli sendiri, mase kat New York rasenye. Tapi tak suke sangat bau die. Kuat sangat. Yang kanan tu perfume Michael Kors, a gift of someone hehehehhe. And I like the smell sebab lembut sikit. 

Hahha mase nak beli perfume MK tu kan, seseorang tu cakap, 'I nak belanja something bole tak? Anything you want. A token of appreciation for coming here' (cet!ayat nak romeo juliet aje) Then aku cam bese, haruslah malu2 kucen *untuk menunjukkan kita tanak tapi nak tersangat2 sebenarnye* Sekali die cakap, 'Bukan selalu datang sini. Takpe'. Aku pun terus, 'Nak yangtuu!!' (macam bebudak 6 taon yang belum matang). Amek kau, perfume MK, sekali dengan body lotion. Wageee! HHAHAHHAHA padan muke sape suro offer nak beli. Bahaya sungguh aku nih =.='


Hahah (tetibe gelak? tak kelakar pon?) rumah aku nanti kan, WAJIB ada carpet ni. Sebab sangat2 comfy. But for my bedroom, mama beli yang small size je, takde la mahal sangat. Kalau nak yang besar macam kat umah Maksu tu, kena siap $$$ ler. Help! Tapi best kalau bole golek golek dan golek di atasnye. Bye bye katil.


Ni nak tunjuk aku rajin bace ke? HAHAHAH Dayah, tak baik tipu orang. Aku tak rajin baca buku, sebab tu aku amek engineering (see the connection here?). Ni buku2 yang dalam proses pembacaan. InsyaAllah. Caiyok2!!!

Kanan sekali tu buku memasak tau (whattttt??). Hahah cam kelaka. Aku? Bace buku? Buku memasak? Good luck! Tapi mostly Western food. My family no eat la. So browse2 gamba sambil berangan bole tak heh3. Takpe2 I'll try the recipes one day macam Kak LG tu (comel gile anak die!pfftt kawen dengan orang putih.apesal aku kepochi???)

Yang pink (kanan) tu tafsir al-Quran yang aku baru beli kat kedai buku Hasani. Sebab susah kalau kejap nak bace al-Quran pastu refer kat tafsir as berasingan. Kan senang kalau beli yang combined terus? Kecik and convenient kalau nak bawak gi mane2.

And in between tu ade la novel2 English and Malay (yang sudah and belum dibaca). Ade jugak buku2 pasal solat, doa macam tu lah (buku ayah yang lama2 aku rembat hehehe).


Wuaaa mau nanges tengok ini gambar. Ni keratan akhbar (Berita Harian kot?) yang mama dengan ayah simpan. Salam perantauan mase aku first year (tahun 2007). First time beraya without family beb! Tau tak perasaan tuuuu? Baru 17 taon, da berjauhan dengan family. Sedih. Sedih. Aku? Of course la yang pendek (confirm dok depan) pakai baju hitam tudung pink (third from right). Muahahha memang innocent abes muke. Shoot.

 Sekarang? Ohh ritu pegi dinner kan, jumpe jiran aku. Memang rapat kaw2 dengan mama aku. Rajin bersembang. Die bawak kakak die. Sekali akak die tanya mama (refer kat aku yang buat2 tak dengar sambil dukung cucu die yang cute), "Ni anak yang sulung ke? Dah kawen?"

Macam nak baling bayi tu *eh eh* Masalahnye. Muke aku ni tua sangat ke? Sampai orang nampak aku macam mak2 orang? (ada peristiwa ngeri berkenaan itu sebenarnya hik3) Omaigawdddddd! I'm old *hahahha freak out tetiba* Takpe ini normal. Ini menunjukkan anda almost matang, bukan tua. Tahun ni anda bakal 22 tahun kan? Positive! Positive!

Ok so jom layan lagu ni sat. 


How can I love when I'm afraid to fall.....


THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment