Thursday, February 9, 2012

Family Jalan2 Day

Assalamualaikum

Sabtu lepas Acu jemput datang umah dia. Ade makan2 sebab birthday Mahfuz. Aku kalau dengar bab makan ni. Hmph, laju! Jom jom. Aku taktau nak pakai baju ape hari tu (memang everyday pon macam ni.kecewa). Last2 jumpe la jugak baju tapi takbest sebab gemok. Sebab hari tu timbang, berat naik dengan mendadak. Dari 50kg (yang aku rase sangat2 comfortable), sampai bole jadi 5*. Scale tu rosak ke? Ke aku memang dah gemok? Ok yang second macam lagi betul je sebab dah memang sah2 rase badan makin naik. Ergh.

So. Kitorang pegi umah Acu kat Taman Desa Sutra. Area tu umah sume cantik2. English style, yang lebar umah tak wide sangat tapi tinggi. Certain umah ade attic (loteng). Oh betapa ku merindui percutian di cabin house sob sob.

Lebih kurang gini lah. Awesome gile! Ku mula berangan lagi.
(mungkin English style bole dijadikan tema perkawenan. EH!)

Ok TERSASAR jauh. Meh tengok gamba2 sket.


Mahfuz yang malu2 diusik ayahnye.
Aku rase tak penah tengok angry bird kaler oren ni. Yang mane eh? Yang bila jatuh tanah, die mengembung cam ikan buntal? Yangtu ke? *hahah annoying tak*
My parents tengah amek lauk. Ade nasi tomato, ayam goreng, kurma daging, ayam masak merah. Nyum nyum nyum~
Adik2 cousin - Manja, Ipah, Syafinaz
Adik aku and Ujah. Tersipu2 malu nampak.
Muke berminyak? Aku redha!
Beraninye aku letak gamba hodoh ni HAHA
Lepas potong kek, baru nak nyanyi lagu birthday. Haha bole jugak.
Cousins yang kenit2 dan berduyun.
Kimi, Adib, Muaz
Persatuan Peah-peah Gossip Bersatu
 Cousins aku memang ramai yang sekolah lagi. Sebab parents pon muda lagi, mungkin? Hehe. Yang paling tua pon anak maklong and makngah aku, around 26 taon. Sorang tu baru je kawen. The only cousin aku yang da kawen. Oleh itu aku tidak lah tergesa-gesa untuk melangsungkan nye juge. Heheheheheheheheeeee.

Malam tu kitorang pegi makan lagi. Yang aku kate sakit mata sangat tu. Hahaha. Tapi makanan kat sini tak sedap sangat, emm I mean boleh la. Mahal pulak tu. Takle pegi da pasni *da abes honest ni*

Ais kacang bole tahan la. Tapi tak banyak bahan2 die taruk. Huhuu~
Malas (wah!) nak makan nasi. Tapi kuah die tak sesedap kedai mee udang Pak Ngah.
Eiii geram2. Yang kiri tu manja terlebih! Eh asal aku sentap.
Mungkin da lupa aku ni akak sulung yang ada 4 adik tapi perangai still macam anak bongsu.
Ni la pasar malam 'mini' aku cakap tu. Da nak dekat pukul 11 time tu, diorang tak balik2 umah lagi. Dok berniaga je. Cari rezeki kan (cewah)
Brooch banyak hilang kat rumah dan perlu digantikan.
Bersedialah untuk dihilangkan wahai brooch2 baru.
Banyak tudung style Indonesia yang diorang jual. Yang sarung teros tu. Tak reti la nak pakai. And tak sesuai pon. Bole tengok je la heh.
Main helikopter yang guna lastik.
Mama and ayah =]
Full moon malam tu. Cantik.
Awesome time with my family, walaupun adik laki lagi 2 orang tu tak ikot.Takpe, atleast takyah letak gambar korang dalam blog akak kan MUAHAHHAHAHA.


THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment