Wednesday, February 8, 2012

Dayah Membebel

Assalamualaikum

Ok tetibe rase blog aku ni da macam blog ilmiah and ada unsur2 keagamaan *tapi bagus what?* And banyak betul pasal kawen relationship padahal umo baru 22, masih mude dong! Betul betul betul tapi lepas ni aku rase nak pulak focus on my daily life, walaupun takde benda nak diupdate semenjak bergelar penganggur tegar! har har har.

Semalam aku takle tido. Punca tak dikenal pasti tapi da golek sana sini still takle lelap. Penyakit apekah aku ini? Maybe disebabkan hobi aku yang suke berangan sebelum tido. Yes, you you got it right. Berangan. Eh eh tapi kadang2 jelah ok? Ni sume penangan bace blog orang2 best macam AimieHabban, HanaFedora, Nurulism. Tenkiu lah sebab menceriakan hidop aku yang bole dikatakan plain ni heheheh.

In life, aku teringin nak buat macam2 tapi tak tercapai pon lagi hahha (mungkin sebab tak keje and takde gaji lagi). I mean, I want to TRAVEL! Tak kesah la dalam Malaysia terchenta atau obersea. Tapi kalau dapat gi UK ke Aussie ke pehtu settle down kat sane, tu memang a dream come true habaq hang! HAHAHA ni bukan menagih simpat tapi sebab penangan baca blog2 ni amatlah kuat. I told you. Mencik.


Ok cut the crap Dayah. Berangan tak ingat dunia. 

"Takkan lari gunung dikejar"
Mak kawan aku cakap yang camnih. Another way to say, rezeki ada kat mana2 *sebab aku still tak dapat keje lagi* Menunggu Petronas ni bagai bulan jatuh ke riba do hak3. Eh lupe pulak. Actually 20hb ni aku akan start keje as Graduate Trainee Engineer kat Philips (tempat keje ayah aku). Offer letter je belum sampai lagi. To be honest, aku tak suka mindset segelintir orang (cewah berpuitis kau sekarang?). Bila dapat keje kat company ayah, orang akan cakap "Hmmphhh kilang ayah die. Patut r dapat masuk".

"Hello? Aku apply sendiri tau? Kat jobstreet. And aku pegi interview tu ikot procedure, macam orang lain. Takde shortcut2"

Ewah emosional nampak? *kadang2 garang ler jugak*

HAHAH. Aku tak suke emo2. Tapi bila dah duduk umah lama sangat, ni la jadi nye. Otak jadi jam. Seb bek la ade kengkawan turun Penang untuk menghappykan aku yang berduka ni HAHAHA! Nanti aku hapdet pasal itu okeh? Mama suro jogging tapi aku berat punggung. Berat semuanya. Heh. Aku memang malas berjogging (kenapekah aku sangat jujur di sini???) Nanti husben aku kena orang yang rajin bersukan, baru dapat memotivatekan diri aku untuk beriadah. Apekah motif perenggan ni????

So sementara tunggu masuk Philips ni, aku hope Petronas bole bagi aku good news. Sebab manager yang intebiu aku ritu cakap by early February da bole dapat result. To be able to kumpul duit banyak2, pegi travel *again*, contribute to my parents and have a happy life - that's what I want. Tapi aku takot amek chances. Banyak benda aku bole buat lepas graduate but I refused to. Kejamnye kau wahai hati. Kejamnye jari sebab menaip kebenaran. HAHAHHAHAAA~
Ni la entri paling malas aku. Dah2 pegi buat keje masing2.

THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment