Thursday, February 9, 2012

Oh Sakit Mata Kuuuu

Assalamualaikum

Tak tak aku bukan sakit mata pon.  Beberapa kejadian yang membuatkan aku tak bole tengok dengan sebelah mata pon *eceh padahal tengok jugak!*

Jangan pandang ku sebelah mata...
Hanya kerna namaku wanita...
Walau ada kelemahannya...
Engkau pun apa tidaknya...

oh dengan tiba2 terkeluar lagu Anita Sarawak pulak *facepalm*

Kes 1
Semalam aku gi hanta adik aku balik asrama. On the way balik tu singgah kat nasi kandar Hameedeyah kat Campbell Street *ceh nama kemain, padahal kat Penang je haha* Tetibe ade pakcik cina ni dengan slumber jer menghembuskan hingus beliau. Yang menjijikkan tu sebab bole nampak hingus2 beramai2 keluar dari hidung dia, macam pistol air yang budak2 dok main tu *asal description macam senonoh semacam??* Dengan rasa tidak bersalah nye, beliau berbuat begitu kat tepi kereta orang. Eiii no manners! Sorry, I just find that disgusting. Korek hidung apetah lagi yucks. I mean in public la. Ape jadi dengan pendidikan moral dan sivik yang belajar kat sekolah duluuuuuu?

Kes 2 
Hari Sabtu lepas satu family pegi makan kat R&R Bagan Ajam. Macam klaka pulak pegi makan kat kawasan rehat padahal bukan tengah road-trip pon! Tapi apakan daya, perut ku tidak mungkin menolak ajakan untuk makan teeheeee. Ade 'mini' pasar malam kat situ. Tapi tak beli ape pun. Window shopping je. Malam tu tenang sungguh, dengan angin dari laut lagi *pergh bersastera di situ*. Tapi. Dalam kegelapan itu. Yang tak tenang nye. Bile terpandang makcik ni duduk atas batu dengan menampakkan G-string beliau. Kaler hitam you! Macam nak menangis aku kat situ aaa aaa aaa! Apekah motif die pakai tudung kalau macam tuuuu? Luruh jantung I menengoknye. Nasib baik I perempuan.

Kes 3
Photo sharing kat facebook. Yang ni takde la kronik sangat. Sebab walaupun korang share gamba bebi kene cancer, bebi kne buang dalam longkang, orang2 ada penyakit kronik, orang2 Islam mati syahid kat Gaza, benda2 macam tu, rasa simpati tu akan terbit dari hati ku yang kecil ini. Tapi tapi tapi! *menunjukkan aku tak kesah tapi kesah je sebenarnye* Bila ada orang share gamba eksiden, kepala putus, usus perut terkeluar, aku da tak sanggup nak tengok. Bia aku tutup account facebook terus pon takpe *exaggerate nampak? tipu gile, aku mane bole hidup tanpa facebook!* Itu takpe lagi. Bile da kua gamba 18SX *sekarang da takde kot* yang taktau asal usul dari mane, mule lah aku nak memaki hamun. Hahah tipu je. I mane penah cursing ni *tipu lagi* Tak pasal2 kawan korang dapat dosa kering tengok gamba2 tu sume. Terkejut berok jugak aku tengok ada gamba (naked dan seumpama dengannya) macam tu orang publish kat public *eh eh aku TERRRRtengok ok?*

Sejam lepas ade orang share gamba tulang kaki orang terkeluor. Ergh stress!! Aku hide kang?

Kes 4
Bila entri da panjang berjela *cewah macam tak biase ihiks*


Abang Joni, you buat macam ni pon ai takkan sakit mata.

Ok maybe aku da terlalu mengantok. Nite.


THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment