Monday, February 13, 2012

Cik Beah Osem (Tudung)

Assalamualaikum

Ni adalah sequel (wah macam movie!) kepada entri bertajuk Hijab and Fashion aku hari tu. Firstly, aku nak cakap thanks banyak2 kat Cik Beah sebab banyak membuka mata aku pasal Islam and Muslim women. Aku rase ramai orang da kenal Cik Beah ni since ade Pertandingan Video Osem APG '11 yang AngelPakaiGucci organize tu. Tapi pape pun. I lap you Cik Beah yang osem! 



Mule2 aku jumpe video ni. Aku rase Cik Beah ni study kat Korea. Ntah2 kawan Farah Lee? Jeng jeng jeng memandai je aku ni HAHAHA. Tapi comel la Cik Beah ni, pandai buat lawak, tak macam saye :p

Ohh before aku lupe. Benda yang aku baru tau. A statement made by UAI pasal aurat wanita;

"Memang betullah. Banyak tempat dah saya mengajar, orang perempuan tak wajib pakai tudung. Tak pelik, ni lah benda yang normal. Tak pelik. Memang betulpun. Kerana orang perempuan ni wajib tutup aurat. Bukan wajib pakai tudung"

See? 
So kalau ada sape2 yang nak berfashion tu, sile2kan. Tapi make sure tutup aurat! :)



p/s: Saya teringin nak ada Bulatan Gembira saya sendiri. Alangkah bahagianye idop :')


THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment