Friday, February 10, 2012

Pernah Jumpa Hantu?

Assalamualaikum

Panas betul hari ni (padahal aku tak kuar umah pon). Tetibe tekak ni rase kering sangat. Pegi kat dapur tengok ade sotong goreng kunyit. Yey lunch's ready!! Pergh keseronokan melanda. Mama takkan lupa yang anak2 die ni kuat makan kah kah kah.

Sebenarnye banyak benda aku nak tulis. Tapi taktau nak start kat mane. Kalau nak bace post best2, pegi bace kat sini and sini hehe promote blog orang nampak. Dua2 blogger perempuan. Diorang tulis pasal typical issues muda mudi sekarang (more to what happen kat sekeliling la, in our daily life). Lawak der! Gi la bace ngehehehe.

Okla tadi aku teman mak aku sidai baju (Ye, malam2. Sebab nanti hapak pulak kalau biar dalam bakul laundry tu). Belakang umah aku tu hutan tau. Memang gelap gile ah. Sekali ku terpikir, camne la kalau aku terjumpe hantu tengah bersarkas kat celahan2 pokok. Scary!!!! Mase sekolah dulu aku teringin gile nak jumpe sebab sekolah aku dulu banyak kes histeria, sebabkan hantu2 tak berperikehantuan ni la. Tapi lame2 lepas aku tengok cite horror omputih ke siam ke, aku tarik balik niat nak jumpe hantu. Takpe2. No thanks.

Ni antara cite2 aku penah dengar. Dengar je la. Tak penah terdetik pon nak pegi sahkan kesahihahan cerita. Eee eee serrrrammmmm (gaya Jai dalam KL Gangster).

1. Hantu air yang bersuka-ria tatkala menjelang waktu Maghrib
Ade public swimming pool dekat umah aku. Sebelah masjid pulak tu. So memang hantu2 ni takkan miss azan. Masuk Maghrib je diorang akan berpartayyyy. Time tu memang cari nahas la kalau ade mane2 manusia yang saje makan angin kat situ!


2. Pocong yang selalu kebosanan sebab pergerakan yang terbatas
Kalau denga2 cite pon, pocong ni takkan buat pape kalau korang jumpe. Diorang akan stand still je, kasi orang cuak sikit. Yang sebetolnye diorang boring taktau nak buat ape. Nak lari takbole, kalau lompat penat pulak. Adik aku Hashri tu penah terjumpe pocong kat lorong dekat2 umah aku *eh umah aku, umah dia jugak?* Time tu member dia bonceng basikal dia. Ape lagi, patah balik aa. Sape suro pegi lalu kat lorong tengah2 malam? Run for yer life!!


3. Toyol yang kurang kasih sayang sejak dari kecil
Orang selalu kaitkan toyol dengan mencuri kan? Mase aku kat US dulu, mama penah bagitau duit die selalu hilang. Duit 50 hengget asek lesap. Sekeping sekeping. Mungkin ni sume keje toyol? Mungkin juga keje adik2 aku? HAHHAHAH tak baik menuduh. Takdelah, adik2 aku tak amek pon, mama da investigate habes2an *muke bangga*


4. Hantu bonceng yang bukan pelakon Ahmad Idham
Adik aku yang Husaini tu pulak cite time tu dia on the way balik umah (lepak dengan member2 lettew). Sekali moto rase berat semacam. Puhhh ketaq lutut habaq hang. Angin pon lain macam je time tu hew hew. At one point tetiba jadi ringan balik. Nasib baik la hantu tu tak buat ape2 kan. Alahh dia nak tumpang nek moto hang sat adik oi. Kasi can ah sikettt :p


5. Hantu cermin yang tak penah jumpe cermin sewaktu kehidupannya
Hantu ni memang aku ingat sampai sekarang kot. Since nenek aku cite kat aku, membawak la ke asrama. Everytime nak gosok gigi ke belek2 muka kat cermin ke, mesti aku seriau (takut) kalau2 ada something kat belakang aku. Especially kalau sorang2 dalam toilet/bedroom. Hahahah ngengada kan?


6. Hantu bawah katil yang malu2 kambing nak bersemuka dengan manusia
Itu je la port diorang, bawah katil orang. Taktau la ape motif nye. Hantu ni aku dengar mase kat asrama jugak. Cess kurang sopan sape yang introduce hantu ni kat aku. Dah la bawah katil dulu takle letak beg luggage/beg balik kampung. Banyak la space diorang nak menapak kat bawah tu.


7. Hantu movie2 melayu yang tak seram tapi kelakar
First time aku tengok cite Hantu Kak Limah, aku memang gelak abes dengan member2. Yang aku takut pon Damping Malam (kot) and few others. Tapi overall cite melayu ni kalau tengok sorang2 pon berani la lagi HAHA tipu. Boleh kate kecenderungan untuk ketawa berdekah2 melebihi kecenderungan untuk menjerit ketakutan.


Ok tu je cite hantu yang aku penah dengar. Tak penah tengok dengan mata kasar pon. Yang aku penah nampak pon kelibat je. Kat library asrama aku. Ahhh takde ape kot yangtu, sebab mata aku kadang2 tak betol sangat HAHA *sedapkan hati le tu*

Ade lagi cite hantu (ntah betol ntah rekaan) kat asrama yang orang cite kat aku. Sorry kalau takutkan korang dengan gamba2 ni. Hehe aku pon takut gak time browse2 td. Nak cari gamba antu lawak, terjumpe yang betol2 pulak. Wak lu betol la.

Eh wak lu tu ape? Abah kau eh? Ni la masalahnye. Macam2 word baru yang kuar sekarang. Tu belom bahasa adeq2 lagi (ergh). 


Ok lew kitew tataw nak tulis apew da. Tata.



THANKS FOR READING! :)

No comments:

Post a Comment